Luisteren

Luisteren is oprecht geinteresseerd zijn. Je hoofd leeg maken en niet aan andere zaken denken tijdens het luisteren. Door vragen te stellen hoort de ander dat je luistert.

Luisteren is een vaardigheid die mensen verder kunnen ontwikkelen. Door goed te luisteren naar de ander en geen aannames te doen, kunnen veel conflicten worden voorkomen.

Dialoog zoeken is luisteren naar elkaar in plaats van tegen elkaar aanpraten, aldus Herman Wijffels

In veel conflicten zijn betrokkenen niet in staat de ander te horen. Je eigen gelijk halen is dan veel belangrijker dan horen wat de ander te melden heeft.

Mensen zouden veel langzamer moeten luisteren!, Jean Sparks Ducey

 

 

Nieuws / Agenda

  • Trainingen

    Confluent biedt een aantal trainingen aan:

  • Luisteren

    Luisteren is oprecht geinteresseerd zijn. Je hoofd leeg maken en niet aan andere zaken denken

  • De communicatiemuur

    Uit het Wat en Hoe van Mediation (2008)blz.36:

    Communicatie is een proces waarin de

  • Conflicthantering en Mediation

    Conflicten zijn van alle tijden, maar in de huidige mondige, individualistische samenleving